Skapa en mysig stämmning i hemmet.

Så då börjar den här dagen närma sig sitt slut. Jag har varit på stan och lagt undan ett par jätte fina skor och sen har jag beställt en Canada goos jacka lång modell i svart. Viktigt att ha en varm och skön jacka nu när det är så kallt, och jag vet att det kommer bli en riktigt kallt vinter.


Har snokat lite på stan och köpt lite hud produkter. Min syster ringde och erbjöd mig att komma på hennes jobb och vara med på en Partylight fest. Det är nämligen visning av heminredning och underbara doftljus samt vackre ljuslyktor. Jag tyckte att det lät jätte trevligt för att jag älskar verkligen ljus och ljuslykter samt inredning darför tackade jag omedelbart ja!
Hon kom och plockade upp mig på stan så åkte vi upp. Vi fick fika och lukta på olika doftljus som luktade underbart. Och vi fick se massa olika modeller av ljuslyktor och en grundkurs på inredning och dekoration.


Jag har mina favoriter och här kommer lite tips på inredning från ikväll.




Dofter

Dofter har en unik förmåga att förändra vår sinnesstämning, skärpa våra sinnen och skapa en speciell stämning i vilket rum som helst. Använd PartyLites högkvalitativa doftprodukter överallt hemma, variera dofterna från rum till rum och lägg till flera skikt av dofter i ett och samma rum. Experimentera och sätt din egen personliga touche på ditt hem. Varma och vänliga tankar får man till exempel av dofter av typen ”gott och kryddigt”, som inkluderar nyanser av underbart nybakat. Med Ingefärspumpa, Kanderat Päron eller Kanel & Lagerbär får du vem som helst att känna sig hemma hos dig.


Rumsytor

Ibland försummar vi väggytorna, eftersom vi lätt fokuserar på bord och byråer och glömmer bort de stora tomma väggytorna som bara tigger om utsmyckning! Använd målarfärg för att förvandla ett rum och se hur det vackra skenet från ljusen reflekteras från väggarna och skapar intressanta mönster. Varma, mörka toner skapar en känsla av prakt, speciellt när det är mörkt, medan ljusare färger framkallar en naturkänsla och går bra ihop med de allra flesta möbler och prydnadssaker.


Färg

Färg är kanske den faktor som har allra störst betydelse när det gäller att skapa stämning. En enda djärv detalj i lila, rött eller kanske orange kan åstadkomma en riktig gungning på ett rum. Om du låter färgen på heminredningen vara neutral kan du i stället experimentera med ljus i olika färger för att skapa det intryck du vill ha.


Sidan heter www.PartyLite.se så gå gärna in och kolla lite. Man kan även bli värdina för visningar av ljus och ljuslyktor och tjäna extra pengar. Hörde att man får bra betalt.. För mer information gå in på deras hemsida. De finns över hela Sverige och spela ingen roll vart ni bor så har ni en möjlighet att tjäna lätta pengar och även bestämma sina arbetstider  själv. :D

 
Det här var verkligen lärorikt.  Vi har beställt lite ljus och ljuslyktor så kan jag lägga upp nån bild då de kommer.
Nu ska jag kolla på film och sedan sova. Puss Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0